tisdag 4 mars 2008

Fritid på Danielsgården

Här på Danielsgården ägnas mycket av fritiden till hästarna. Just nu finns det endast unghästar och dräktiga ston på gården. Så då finns det lite mer tid över till annan fritid, eftersom ingen häst skall ridas/motioneras på kvällarna efter arbetet.

Till hösten börjar inridningen av två unghästar, Ómur frá Feti och Meyla från Jemthagen. Det ser vi fram emot väldigt mycket.

Men även om vi inte rider några hästar just nu, så skall alla hästar fodras, vattnas och ses till flera gånger per dag. Så hästarna fyller gott nästan all vår fritid ändå.

Foto Thomas Degerström

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag delar inte ditt intresse med hästar... jag har hunden istället, men jag kan förstå att det är skönt att ta hästen på en tur i vårsolen!

Anonym sa...

Vilken fin bild!

Anonym sa...

En härlig töltbild! Jag brukar försöka få min fritid att räcka till åtminstone en tur om åren på islandshäst... Annars är det så mycket annat man vill hinna också.

Cattis sa...

härligt att ha en fritid fylld med djur :-)

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...