tisdag 9 februari 2010

Mat och bak temat

Tycker swapens tema denna omgång är supersvårt. Både att beskriva för min hemliga vän men även för att hitta på till min egna hemliga vän. Här kommer i allafall lite gamla bilder, som ett försök att hjälpa till på vägen. Både ovan och under ser man vårat vardagsporslin, Arabia Arctica, helt vitt. Vinglaset är hanblåst från Glashyttan i Östersund, en storfavorit. Dom vita blomkrukorna är också favoriter beställda hos Flitiga Fredrika på nätet.

Burkar för kakor och annat bra och ha, gärna då i ljusa färger men inte pastell. Dom här har jag köpt när jag senast var till Gotland. I den stora har jag diskmaskins medel. Står G för Greengate eller Gotland?

Fikar gör vi ofta hos oss. Älsklingsmuggar från Jamli i Östersund, även dessa handgjorda.

Glasburkarna nedan är inköpta på någon nätbutik, sorry har glömt bort vilken. Dom gillar jag skarpt. Vet att även svärmor gör det, men jag har ju glömt var jag köpt dem, så jag har inte kunnat köpa likadana till henne.
Skall se ifall jag kan spåna fram något mer.

Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...