lördag 6 februari 2010

Kakor och bak

Blev härom dagen bjuden på en kaka, till kaffet, av en VM medaljör i kanot. När jag såg kakan som var gjord av linfrön, sesamfrön, solrosfrön, pumpafrön och inget annat. Tänkte jag "synd om dessa elitidrottare om dom aldrig får något roligare till kaffet". Fibrer, fibrer, fibrer och bara nyttigt, inget gott. Men gissa om jag blev förvånad, det var GOTT. Men jag vet inte ifall jag föredrar det till kaffet, utan skulle hellre föredra det som snacks och tilltugg.

Igår kväll började jag då tillverka denna kaka själv, den skall stå i ugnen över natten och torka. Så i morse var den klar. Han inte bjuda sambon förrän han stack in till stan och vet ni vad han kom hem med, jo, nedanstående. Säkert livrädd att han skulle bli tvungen att äta den gegga jag i går kväll vevade runt. Visst ser hans inköp helt klart godare ut. Men så var det det här med elitidrotten och kalorierna då...






1 kommentar:

Anonym sa...

Hej !

Har du ngt recept på hälsokakan att dela med dig av ?

//Anneli

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...