tisdag 2 februari 2010

Mat & bak

Swapen Vita gåvor är igång igen. Denna gång är temat Mat & bak. Inte mitt favorit tema, fast ändå, kluvet.

Det är sällan man hittar mig i köket med just mat eller bak. Speciellt mat är jag helt enkelt bara helt usel på. Bak däremot tycker jag är roligt, men jag finner sällan tiden. Men när jag tar mig tiden så tycker jag att det är kul. Finner tiden gör jag inför jul, när det är dags att baka julkrus och julgodis, det tycker jag är superkul.

Älskar att göra rulltårtor - så snabbt, enkelt och gott. Gillar att baka bröd, men det händer alldeles för sällan. Men mums så gott.

Just nu fylls denna blogg mest upp av badrumsrenovering. Men på något sätt skall jag försöka hjälpa min "hemliga vän" under dom närmaste dagarna.

Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...