måndag 2 mars 2009

Kökshanddukar

Idag har jag vävt klart mina kökshanddukar, två stycken på ca 65-70 cm, den ena blev randig och den andra rutig. Som vanligt blir dom liggande kvar i vävstolen tills hela varpen är utvävd. Dvs tills två tre personer till har vävt 2 handdukar var. Det är trist, men det är bara att gilla läget.
Nu väntar jag på att Yvonne skall bli klar med sjalen, för sedan är det min tur att väva en sjal. Ser dock inte fram emot detta då denna varp har strulat enormt mycket.

Efter det skall vi även sätta upp en varp för plädar. Det däremot ser jag fram emot, en ljus grå pläd skall jag göra.

Jag skulle även vilja återgå till vävstolen med mattvarp, för att göra ytterligare en vit trasmatta. Men jag måste göra lite annat emellan innan jag får komma tillbaka till den vävstolen.

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...