måndag 8 december 2008

Vävning


Nu har jag mindre än två meter kvar på min vita matta som jag vävt på kursen. Men idag är sista gången på kursen innan jul och den bli liggande till januari då vi kommer igång igen. Jag får om jag vill åka dit och väva även fast vi inte har kurs, men jag får se om jag har lust, det är lite öde i lokalen. Men kanske kanske, det vore ju kul att få den klar, så kan man börja med något annat direkt när kursen kör igång igen.

Jag måste börja samla på fler vita lakan så jag kan göra ytterligare mattor, vill ju ha flera långa vita mattor till huset och dess långa hallar.

1 kommentar:

Anita J sa...

Det ser ju bra ut... fin matta blir det.

kram
anita

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...