tisdag 9 december 2008

Julbord



I företagsvärlden har man hunnit tröttna på alla köttbullar och prinskorvar redan, för man har proppat munnen full ända sedan i november. Men inte jag, jag har bara hunnit med två julbord hittills. Åhh vad jag tycker att det är gott.

När man var mindre ville man hoppa över julbordet helt och hållet och gå direkt på julklapparna. Sedan kom en tid då jag tyckte att det var helt okej med julbord, för den sociala stunden, bara jag fick slippa den första delen med sill och potatis. Idag är det sillen och laxen jag njuter mest av. Bojkottar gärna varmrätterna för att ha ett litet hål för efterrätten, det är min taktik för att överleva.

I år har det blivit julbord på Björknäsgården strax utanför Gällö och Älggårdsberget i Bispgården. På Björknäsgården var apelsin sillen och den rökta sillen helt klart höjdpunkterna.

Bilderna är från vackra Björknäsgården.

Nästa julbord blir troligen i Stömsund på julafton...



Ps. Det snöar utanför och det blir bara vackrare och vackrare.

1 kommentar:

Vecka - Vecka sa...

Tack så mycket för din gåva! Den var jätte fin! Ska få en fin plats någonstans, bara jag hinner städa upp lite.. Såg först just att det var du som hade skickat gåvan. Har aldrig varit här förr heller, men du verkar ha en fin blogg!

Ha det bra!

Kram,Lotta

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...