torsdag 25 september 2008

Väv kurs

Lilla mamsen ringde och frågade hur det gått på väv kursen i måndags. - Hm, du har inte skrivit i bloggen om den!

Japp, det stämmer, i måndags var jag iväg på väv kursen som jag så länge längtat efter. Men ack vilken besvikelse. Ville inte skriva om det för det var så trist att skriva om, men okej då.

Två äldre damer tog emot, insåg ganska snabbt att dom inte alls var sugna på att få in några nybörjare i deras "gamla" trygga grupp. Vi har inte..., vi vill inte..., vi kan inte..., alla vävstolar är upptagna, vi förtår inte..., hur har dom tänkt sig! Det var många kommentarer med inte inte.

Nästa måndag hade dom INTE tid med oss, måndagen efter kunde vi komma igen, så skulle vi få se då...

Vuxenskolan växte inte i mina ögon den måndagen. Jag ger det dock en chans till. Går det inte då, får jag skaffa mig mig en privatlärare. För jag vill ha helvita långa trasmattor till mitt hus!

Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...