tisdag 9 september 2008

Nominering

Jag och min lilla blogg har blivit nominerad. Nomineringen innebär att någon annan än mamma, syrran och någon nära vän, går in här och läser och tycker om det jag skriver om. Detta är lite ofattbart, här tror man att nästan inga läser det man skriver men det finns några stycken där ute.

Det roliga är att Marie som nominerat mig och min blogg, vi känner inte varandra. Men vi har börjat läsa varandras bloggar. Hur det började vet jag inte, men ni vet säkert hur det är med cybervärlden. Plötsligt har man hamnat någonstans, men man vet inte riktigt hur det gick till. Men hon har en trevlig blogg som jag lagt upp på bloggkoll. Kolla gärna in du också Marie - Mitt i livet!

Så här går nomineringen till:
1. Den nominerade får lägga upp bilden på hans/hennes blogg (dvs loggan ovan).
2. Länka till personen du fick den ifrån!
3. Nominera minst 7 andra.
4. Länka till dom i inlägget.
5. Lämna ett meddelande på den nominerades blogg

Bloggkoll är ett superbra verktyg. Nu när jag skulle välja ut 7 stycken andra bloggar, som jag gillar, så gick jag in i Bloggkoll och kollade in vilka jag själv prenumererar på. Valde sju som jag gillar mycket och som jag inte känner.

Jag valde följande sju för att jag älskar alla deras bilder, deras inlägg är så otroligt inspirationsgivande och det ser ut som om dom har så otroligt vackra hem:
Lundagård - Hus från 1860 som flyttats till nuvarande plats.
I lilla kamomillas villa - Även här ett flyttat hus.
Gammelgård - Gammalt hus och gamla saker.
Mitt egna hem - Renoveringshysteri och byggnadsvårdsdrömmar.
Elins stuga - Restaurering av en gammal stuga.
Granne med Selma - Hittade jag den 20 augusti och Tittut bordet fångade mitt intresse.
Flitiga Fredrika - vackert hem och en liten butik.

Jag hoppas att även Marie skall finna inspiration i mitt val av vidare nominering.

4 kommentarer:

Kamomilla sa...

Hejsan!
Vad glad jag blev! tack för det!
Jag niger och tackar men har gjort ett principbeslut att inte skicka vidare dessa awards. Jag har valt att hålla min blogg fri och neutral från olika nomineringar bara för att det är så svårt att skicka vidare sådana. Jag kan helt enkelt inte välja... Men jag är ju ändå jättetacksam för att du ville ge den till mig!
Kram, Kamomilla

Granne med Selma sa...

Tack snälla, snälla du! Tänka så roligt att få komma in till dig och som du skrev om: vi känner ju inte ens varandra. men det är fantastiskt detta med bloggarvärlden. Det för med sig så många roliga och nya bekantskaper och vänner :-)
Tyvärr kommer jag inte att skicka den vidare - jo jag ger den direkt tillbaka till dig :-) - har precis idag bestämt mig för att inte ta in fler awarder på min blogg. Jag tycker det är så svårt att skicka vidare. Vill inte såra någon. Hoppas du förstår och inte blir ledsen... hur man än gör så kan det bli så fel...
En stor kram skickar jag dock till dig - min nyfunna bloggkompis där ute i cyberryyyyyyyymden:-)

Fredrika sa...

Hejsan, tusen, tusen tack! Så roligt att du tänkte på mig! Måste gå in och kolla det där med Bloggkoll!
Ha en bra dag!/Fredrika

Lundagård sa...

Tack så jättemycket för awarden! Jag är också tyvärr så tråkig som de andra att jag inte skickar någon vidare då det kryllar av så många fina bloggar, bla. din! Kul att hitta hit igen och bra tips om Byggnadsvårdsboken, den har jag också planerat köpa.

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...