tisdag 30 september 2008

Massor med jobb ute...




Det händer inte så mycket "hemma" hos oss just nu!

Men desto fler projekt är i gång ute på gården.

Inomhus hinner vi knappt vara. Där frodas bara dammråttorna i sin ensamhet!

Vi håller på att byta ut stängseltråd mot plank, på en hage, vi håller på att fixa till en gödselplatta och renoverar ett gammalt vindskydd. Vi mockar hagar inför vintern osv.

Så allt handlar just nu bara om att förbereda hästverksamheten för vintern.

Att Leffe har skadat sitt knä gör ju inte jobbet snabbare. Försökte slå plank ensam i helgen men insåg ganska snart att jag har minst två armar för lite. Jag får snällt vänta tills han är bättre.

Inget av detta är så värst glamoröst, men ack så nödvändigt!

1 kommentar:

Ankan sa...

Hej! Vad glad jag blev när jag såg att du nominerat min blogg! Det var ett tag sedan jag bloggade( det går i perioder)och jag hade inte hunnit titta in på ett tag.

Din blogg verkar jättespännande. Kommer absolut titta in då och då!Jag ser att vi har ungefär samma smak när det gäller färger;)
och den där byggnadsvårdsboken verkar intressant. Vi gör ju några turer till Gysinge varje år, jag och maken. /Trevlig vecka och helg

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...