tisdag 24 juni 2008

Tisdagstema - Förvaring


Inget passar väl bättre in på detta tema än mitt skafferi. Gillade Tupperware redan innan jag flyttade in i hus, men sen jag flyttade hit, har det nästan blivit maniskt.

Tanken på kusar i mjölet, får mig om och om igen att köpa fler Tupperware burkar. Det är inte mycket som förvaras i originalförpackning i vårat skafferi.

Forfarande, fast det är så fullt med burkar, så kommer jag dagligen på att jag skulle behöva en burk till och en till...

Lycklig är jag också, över att ha ett så stort skafferi.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Ojojoj, vad Tupperware. Ordning och reda har du i skafferiet minsann!
Ha en bra dag! :)
Kram, kram!

Anonym sa...

Himlars vilken ordning! Så där borde det se ut i vårat skafferi också! *lite avis*

Kommer lägga ut mit tolkning lite senare i dag.

//Anna

Anonym sa...

Usch för kusar i mjölet, har haft det en gång jag med sen gick jag på IKEA och köpte glasburkar till ALLT. Tupperware verkar smartare iofs då man kan stapla dem.
Det är snyggt med ordning och reda i skafferiet.

Anette sa...

Det var snyggt och prydligt! Vilken lyx med så stort skafferi!

Anonym sa...

Oj vilken samling av burkar... vilken överblick man får. Jag måste erkänna att jag egentligen inte gillar plastburkar använder hellre glasburkar - men dessa var ju mycket bra :-)

Smidig förvaring... Min förvaring är inte lika smidig... men tyvärr är det så det ser ut ändå...

http://vikingpharaohprincess.blogg.se/2008/june/tisdagstema-forvaring.html

marie sa...

är du en tupperware freak ;)
men har man ett stort skafferi, så ska det se ut så som du har det.
har själv några tupperwareburkar som jag har mjöl och socker, de bästa köpen jag gjort......

ha dä bra

Anonym sa...

Man blir imponerad av ordningen av alla FÖRVARADE saker.
Vilken fin gård ni bor i!
Ha det gott

Anonym sa...

Jisses! Ja, hamnar du nån gång på obestånd kan du ha utförsäljning ;-) Men visst är det bra grejer.

Lena sa...

Tupperware är bra. Har massor själv och fler blir det med tiden. KRAMEN!

Anonym sa...

Oj vilken ordning och reda. Älskar sånt hi hi
Kram på dej

Monkan sa...

Oj vilken dröm, vad stiligt!

Jag har också massor med Tupperware, men använder bara en bråkdel. Jag känner mig lite kluven, för jag vill ha koll på bäst före-datum, koktider mm så det mesta blir kvar i påsar o paket.

Men när jag ser din snygga hylla så börjar jag definitivt tänka om, jag ska till att börja med ställa de få burkar jag använder ihop istället för utspridda här o var i skafferiet. Om jag börjar använda dem så får jag ju också mer plats i mitt ”plastskåp”, ett helt skåp fullt med plastburkar, plastskålar, etc…

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...