måndag 30 juni 2008

Auktionsfynd!


Helgens auktion var ganska trist och fynden få. Faktiskt blev det endast ett inköp, lakan.

Jag skall köpa massor med vita lakan i sommar för att vara förberedd den dagen jag skall gå en kurs i hur man väver. Jag vill nämligen ha helt vita trasmattor. Enda sättet att få dessa och lika långa som våra hallar, verkar vara att göra dem själv.

När man går en kurs, skall man ha sina egna trasor, så nu har jag börjat den stora samlingen. Sen får vi se hur många år det går innan jag går en kurs.

Några av lakanen var dock så fina, med fin brodyr, så dem skall jag nog se om jag kan göra gardin eller rullgardin av.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan! Har ju själv gått kurs (20 år sedan) och har en vävstol på kompisens vind i väntan på ett eget hus med plats för den. Har fortfarande massa säckar med trasor som man inte vill slänga "utifall". Det är jättekul att kunna göra sina egna mattor och dukar mm. Hoppas det blir kurs av för dig snart. kram Anita

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...