torsdag 19 juni 2008

Bordet är klart




Bordet till hallen är klart. Jag har målat en "spinn-ateralj" vit (som jag skrev tidigare), sedan köpte jag en "silver" bricka på Hamngatan 12 (fick tips av en bloggare - supertack!).

Det blir super fint ihop med dom nya pallarna jag köpte tidigare, också på Hamngatan 12 i Östersund.

Nu skall det stora skåpet upp en våning från hallen. Tung som få, så detta behöver jag hjälp med. Annars får detta inte plats i hallen nere som jag planerat.

Nu skall jag bara få hem Bernt, som jag vill skall göra en sko- och hatt hylla till hallen. Sedan börjar hallen nere arta sig.

3 kommentarer:

En liten AnCa sa...

Va fint bordet blev!!! Sneglar lite lätt avundsjuk på dina fina träskor här nedanför oxå ;0)Sååå fina...

Hoppas att du får en riktigt trevlig midsommar!!! // Kramen från AnCa

Anonym sa...

Wow va fint bordet blev, jättemysigt med ljuspåsarna på :)Fin bricka!!

Anonym sa...

Hejsan!

Va roligt att du gillade lådan jag målat om, jag tycker också väldigt mkt om den nu - tänk så den såg ut innan- mossgrön!!

Det är ju så roligt att kunna förgylla saker och ting med så enkla medel, och roligt att pyssla också för den delen...hihi!

Ha en glad midsommar!

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...