onsdag 13 maj 2009

Vädret...

På våren (maj) har jag lite svårt att anpassa mig till livet här i Jämtland. Blir maj en kall, regnig och blåsig månad, då börjar jag få lite panik. Sommaren här uppe blir då så himla kort.

Jag trivs med den Jämtlänska hösten, ifall man bortser från svinnovember. Men då kan man alltid krypa inomhus, tända brasa och ljus och vila upp sig inför julen. Vintern är helt fantastisk här uppe och sedan skall vi ju inte prata om vårvintern, ooh så härligt.

Har inga problem med att april månad är lite lynnig, men när maj fortsätter att vara lynnig, med isvindar, hagelskurar och jag drar på mig mössan och längtar efter långkalsonger, då får jag lite smått panik. Då är det endast juni och juli kvar, för augusti är ju redan en höstmånad här uppe.

Det är under dom kalla majmånaderna jag alltid börjar att fundera på att flytta tillbaka till Stockholm...

Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...