torsdag 13 november 2008

Måla


Trevlig inbjudan!

På tisdag skall jag hem till Pär Halvarsson i Åsmundgården. Har varit där tidigare och är totalt såld på hans "atelje". Han är målare och en superduktig sådan. Men nu vill han ha hjälp med att måla väggarna i sin atelje, där kommer lilla jag in. Jag skall dit och måla, med en lärare som heter duga, självaste Pär. Gissa om jag blev glad!!!

Bilderna ovan är från Kulturfärgs hemsida, med tillstånd. Bernt på Kulturfärg och Pär har samma filosofi och kunskap vad det gäller gammal målningsteknik.

Skall höra om jag får fotografera i lokalen, så kanske jag kan dela med mig av det vackra.




Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...