tisdag 25 november 2008

Hysteriskt på Hemtex

Idag skulle jag ta mig ner på Hemtex, hade bestämt mig för en julgransmatta som dom sålde där. Men Hemtex är hysteriskt och idag var garanterat fel dag - löningsdag! Har aldrig förstått mig på deras REA, den är konstant och alltid!

Det var minst 20 meter kö och alla som handlade fick kassörskan hänvisa ut i butiken på nytt för dom skulle ju få två till priset av en och dom hade alla fått med sig bara en, dvs en för lite, till kassan. När dom väl hade hittat en till, så var den självklart i fel färg och inget stämde längre i kassan.

Gissa om det var varmt, irriterat och fruktansvärt förbannat. Jag skulle ju bara ha min julgransmatta.

I övrigt så hittade jag superfint julklappspapper på Syssla, eller om affären heter Pyssla (mitt emot Hemtex).

Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...