onsdag 24 april 2019

Semesterplaner


Knappt är skidsäsongen över och vi har bokat vårens solsemester. Den planeringen gillar jag. Nu har man något att se fram emot. Redan i slutet på maj far vi till Kroatien. Denna gång till Igrane, som ligger längst med Markarska Rivieran. Ganska exakt mittemellan Sprit och Dubrovnik.

Jag älskar att åka iväg en vecka i maj. Maj kan vara en kall månad i Jämtland och är det kallt i maj, så får jag panik. Jag som är uppvuxen i Stockholm vill ha sommar maj-augusti. Men det är inte alltid det är så här i Jämtland, här kan det fortfarande vara kall vår i maj, kall sommar i juni och så får vi höst redan i mitten av augusti.

Men får jag åka iväg en vecka i maj till värmen, lugnar mitt sommar-värme-behov ner sig och jag blir nöjd.

Vi kommer att ligga på dessa fina stenstränder med utsikt över båda öarna Brac och Hvar. Vi har gym, tränarledda pass och spa på hotellet. Livskvalitée!

Vi ❤ Kroatien!!!


Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...