torsdag 1 november 2012

Välkommen November


Brukar säga att jag hatar november, årets mörkaste och blåsigaste månad. Men ska försöka ändra på det NU.

November måste ju vara den minst kravlösa månaden som finns, eller?!
Snart är clemmisarna som godast, ljusen som finast, mörkret som mörkast och soffan som skönast. Har bunkrat upp med nytt te idag, har inhandlat nya tofflor, fått en ny varm pyjamas, jag är redo för soffhörnet. Vad mer kan man behöva. Dags att hämta ny energi för att orka med julen, vårvintern, våren, sommaren och sen hösten igen.

I november är det också helt ok att börja planera julen, smaka glöggen, börja julbaka osv. Jag som älskar julen.

I år har november mycket med sig i bagaget. Jag ska på Guldgalan i Östersund, 50-årsfest i byn, shopping i Stockholm och weekend i Sundsvall, vinlotteri, utgång med vänner, en kväll på Östersundstravet och fortsättning på pralinkursen.

Från och med idag tycker jag om november. Jag är redo.

Förbanna inte mörkret, tänd ett ljus!

Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...