tisdag 25 augusti 2009

Från egen trädgård




När jag fyllde år fick jag en ljuvlig blomsterbukett från Anna i Mattmar. Tänk att kunna plocka en så otroligt vacker bukett från egen trädgård! Helt enastående... Det kommer aldrig att hända mig, lyckas jag få en-två blommor i trädgården, så blir jag för snål för att plocka in dom till en bukett. Dom enstaka jag får vill jag njuta av i trädgården, den korta stund dom lever.

Men nästa år skall jag sätta ringblommor, från frö. I höst skall jag åter sätta några lökar - som jag aldrig tror kommer upp, för jag har satt hur många som helst, men det kommer aldrig upp något. Vårblommor har jag men sedan är det slut i trädgården?!

Frö med posten är ett bra företag som finns på nätet.

Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...