onsdag 22 februari 2017

Möbeltyg


Nu har vi solvat klart möbeltyget, över 1000 trådar. Nästa moment är att skeda. Har fortfarande lite svårt att bestämma grundfärg och ränder.


Efter att vi skedar är det dags att börja väva. Jag är inte först på denna väv så jag har möjlighet att titta lite på andras färgsättning innan jag bestämmer mig. Jag är mest fundersam över hur tät den blir. Väljer jag grå grundfärg så vill jag inte att den vita grunden skall synas.


Samtidigt som vi sätter upp denna så är det andra som börjat med ljusa pläden. Så den flätan är klar och skall förskedas nästa gång. Den kommer jag troligtvis att väva innan möbeltyget. Skall testa extra tjocka och extra långa fransar.

Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...