söndag 22 maj 2016

Uppdrag vecka 21 - Skafferiet

Tapeten till skafferiet
Uppdragen har duggat tätt hos Förvaringsdrottningen och jag har inte hunnit med. Det har inte varit mer än 1 i veckan men men.

Vecka 19 - Rensa bland receptböckerna
Vecka 20 - Sommargarderoben
Vecka 21 - Skafferiet

Känns som jag är bra på bortförklaringar men jag har faktiskt väldigt bra ordning bland mina receptböcker. Rensade bland dom när jag städade senast i köksskåpen eftersom dom står i ett köksskåp.

Sommargarderoben, har jag inte gjort något åt. Vi är i slutet av maj, men senast igår hade jag både kalsonger och mössa på mig. Haha, vårt land är avlångt.

Skafferiet, älskar mitt skafferi. Det är hyfsad ordning där, det är bara golvytan som behöver göras något åt. Där samlas det papperspåsar, potatissäckar, flaskor, tomma GB glassburkar vart efter frysen töms.

En renovering väntar i skafferiet, det skall upp tapet. Den är inköpt. Tapet upptill och pärlsponttapet nertil. Även pärlsponten är inköpt. Så innan dess köper jag ingen ny förvaring, det får helt klart vänta till det är klart.

Tada, jag känner mig ikapp, så gott det nu går.

Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...