måndag 25 januari 2016

Uppdrag vecka 4


Uppdrag vecka 4: Rensa i badrumsskåp, hos Förvaringsdrottningen.

Kaos är ordet och det är för att det inte är klart. Ett badrumsskåp håller jag fortfaranade på att måla. Det är skåpet som skall in på toaletten nere. En strykning kvar invändigt. Sedan saknas dörren, måste snickras en ny :(

Det stora skåpet i badrummet är heller inte klart, kvarstår att få upp ett hyllplan. Problemet är att vi inte har lyckats klura ut hur snickaren tänkte med uppsättning av hyllan. Hyllan finns och ribbor finns. Men nu får vi bara ta oss i kragen och lösa problemet.


Skönt att jag har lite försprång, då jag tog badrumsskåpet uppe i mellandagarna. Så där är det klart :)


Av tidigare uppdrag är jag nu klar med köket och det känns väldigt skönt. Har bara ett litet delprojekt kvar där och det är att hitta nya bestickslådor. Uppskrivet på inköpslistan.

Däremot har jag så gott som hoppat över uppdraget att rensa i högarna. Känns som ett oändligt projekt, har börjat och får väl hålla på hela året. Som tur är står det med på min priolista så jag kommer inte att glömma det utan hela tiden bli påmind. Men kaos inträder om och om så länge vi inte har en given plats för detta.

Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...