torsdag 22 juli 2010

Loppisfynd


På jakt efter speglar har vi varit ända sedan vi började renovera badrummet på nedervåningen. Jag gillar att gå på auktioner och lika mycket som jag gillar att gå på auktioner hatar jag att gå in på loppisar. Det luktar illa är skitigt och bara skit finns det att köpa. Oops hur många trampade jag på tårna där, ber om ursäkt...


Tji fick jag. I förgår drog L med mig på fyra olika loppisar. Vi hittade två speglar på denna resa. Varav den ena ser ni här.


Det är en av dom vackraste speglar jag någonsin sett. Kommer att passa perfekt i/på våran toalett. Den andra spegeln är större, med guldram, den får hamna i badrummet.


Guldspeglar skall man inte ha i badrum, säger vissa, det fungerar inte, färgen klarar inte fukten. Men så länge dom inte är "äkta" så går det bra.

Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...