tisdag 26 januari 2010

Tapet till toaletten

I toaletten skall vi ha pärlspånt men inte hela vägen upp. Upptill skulle jag vilja måla, blanda egen färg (som andra gör). Men ingenting är enkelt, hantverkarna verkar tycka att jag skall ha tapet istället, för enkelhetens skull (antar jag). Önskar jag hade mer kunskaper kring renovering/hantverk och kunde tala om för andra hur det skall vara och inte alltid bli tvungen att ge med mig i mina idéer. Så ännu en gång har man stoppat ner kreativiteten i byrålådan och är istället på jakt efter tapet. Så traditionellt och så trist. Men baske mig den som ger sig. Vet en super "udda" tapet, väldigt speciell. Den skall jag baske mig ha...

Så nu är jag på jakt efter en tapet. Vet exakt vilken jag vill ha, men var hittar jag den och hur får jag sambon att gå med på den.

Har surfat runt på Lim & handtryck, men där fanns den inte. Måste in på Fresk och bläddra i deras katalog för Gammeldags tapeter.

Har ju sett tapeten på nätet och i någon tidning säkert.

2 kommentarer:

Gitte sa...

Hur ser tapeten ut? Lägger du ledtrådar kanske det finns någon som vet vilken det är du letar efter!

M A Friman sa...

Tapeten är svart, man ser penseldragen i det svarta. Det är ljusa grenar med vita blommor (ser ut som blomkol) ohc sedan är det gröna blad. Söker en bild som jag kan lägga ut och kanske få hjälp. Hittar jag en bild på nätet så har jag säkert hittat var tapeten kommer ifrån också.

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...