tisdag 19 januari 2010

Sjalen är klar

Igår var det åter dags för vävkursen och jag blev då klar med sjalen som jag har hållit på med.

Resultatet ser ni här brevid.

Nu är frågan vad jag skall hitta på härnäst. Kursen är nu avslutad och det finns möjlighet att fortsätta i en så kallad kamratcirkel. Men vad skall jag väva?


Vill väva fler mattor, står även i kö till vävstolen där man kan väva plädar. Har gjort en pläd, som ligger kvar i vävstolen, men skulle vilja göra fler för det var riktigt roligt.






Sedan har jag funderat över långa smala handdukar, vet inte vad dom heter. Man har dem på bastulavarna istället för att vira in sig i en handduk.

Vi får helt enkelt se vad det blir framöver...

Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...