torsdag 19 november 2009

Julbak

Träffade goa vännen Malin och tant Anna, igår kväll. Vi bakade rullrån tillsammans. Himla mycket roligare att göra det tillsammans än ensam. Det var första julbaket för i år, nu närmar det sig med stormsteg, nästa helg är det första advent. Vi har fortfarande helt snöfritt dock. Himla trist.

Tant Annas recept på rullrån är supergott, smular inte lika mycket och får en lite karameliserad smak. Hennes rullrån bjuds det på vid julbordet vid Tännforsen och hon säljer dom även på Jamtli. Mina rullrån håller jag för mig själv, bjuder kanske på någon enstaka...

1 kommentar:

Gunilla sa...

Det vattnas i munnen när man ser dina rån på bilden. Eftersom du inte delar med dig av receptet får jag väl baka efter min farmor Annas recept. Dom duger bra dom med säger
jämtstórsa i Skåne

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...