tisdag 27 oktober 2009

Vävkursen

Igår kväll blev jag nästan klar med med min pläd. Den ser super fin ut. Nästa gång skall jag göra fransarna i slutänden av pläden och dom fransarna blir ju även fransar till näst persons pläd, dvs i början av den pläden. Jag var nummer två på denna vävstol och nu är det 8 personer kvar som skall väva pläd. Så i bästa fall kanske jag får se min pläd "i verkligheten" strax innan jul nästa år.
Ganska tröstlöst, när man vill se resultat på en gång.

Så fort B är klar med sin sjal, så skall jag ta över den vävstolen och väva mig en sjal. Sedan är kursen slut. Då har vi vävt en varsin matta, två handdukar, en pläd och en sjal. Vill man sedan fortsätta så får man fortsätta väva i en så kallad väncirkel. Tror jag skall hänga kvar ett tag till, vill ju få till några ytterligare vita/ljusa mattor.

Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...