onsdag 15 juli 2009

Vara eller inte vara...

När jag löste in den här härliga trädgårdsstolen på auktion förra sommaren, kom det fram en tjej till mig och sa: Du målar väl inte om den, den är så härligt charmig, så sliten och fin.

Nu har kära sambon hunnit börja skrapa på den, ändå, så nu blir det nog måla av.

Mitt nästa målningsprojekt, så snart orken infaller. Befinner mig fortfarande i den där semester dvalan som lätt infaller i början då man (åtminstone jag) jagar semesterkänslan. Vill liksom inte göra något, för att tiden inte skall gå så fort.

Uppe på lagårdslogen står möblerna på rad och väntar på att bli tillfixade. Har bl a ett skåp som väntar på ett nytt lager färg, ett par bord osv.

Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...