söndag 7 juni 2009

Kryddlandet klart!

Nya kryddlandet är klart. Där finns nu oregano, salvia, timjan, citronmeliss och pepparmynta. Citronmelissen har jag inget hopp för att den överlever vintern här, men allt annat hoppas jag klarar sig. Citronmelissen får jag nog sätta nytt varje år.



Libstickan och gräslöken får stå kvar på sina gamla ställen. Namnpinnarna som jag skrivit på är från Jamtlis butik och den vita (feta) pennan ingick i köpet.

Pepparmyntan har jag flyttat från ett annat ställe, så jag hoppas hoppas att den överlever flytten.

1 kommentar:

Irja sa...

Citronmelissen kommer att må prima hos dig. Jag planerade en liten planta för några år sedan som växte sig så stor att den till sist fick flytta från trädgårdslandet.

Ha en härlig sommar!

/Irja

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...