onsdag 13 augusti 2008

Öppna fönster


Vi behöver inhandla "prylar" till fönstrena. Jag skriver prylar, för det känns som en onödig utgift, men ett måste och verkligen på tiden.

För att kunna haspa upp fönstrena (17 st) så blir det en dyrbar räkning. Men nu har fönstrena varit ommålade och klara i flera år men vi har inte köpt haspar, så på sommaren när man vill vädra så har det varit alla möjliga varianter.

Men nu skall jag nog jaga på min kära sambo, så vi tar oss i kragen och åker till Kleens eller Kulturarvet och köper dessa små dyra prylar.

Jag behöver även ett till beslag till mitt nya skrivbord som jag fyndade i somras. Så då kan jag köpa det på en gång.

Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...