söndag 13 juli 2008

Fototriss - Byggnader




Vi har varit på en kort semester i Norge. I strålande väder har vi åkt längst kusten söder om Trondheim. Ett fantastiskt land med vackra vyer och höga berg. Men ack så dyrt, tror vi slängt ut 1000 kr på bara vägtullar, bro- och tunnelavgifter och färjor.

På hemvägen fick jag ett ryck, ville dokumentera dom vackra vita husen som jag suktat över under hela vår resa. Så otroligt stora, långa, vita och vackra.

Husen passar utmärkt till söndagens tema på Fototriss - Byggnader.

6 kommentarer:

Lusthuset sa...

Verkligen mycket vackra hus, med så rena linjer och vackra proportioner. Förstår att du blev förtjust i dem. Ha det bra.

Anonym sa...

Ja, det var väldigt vackra hus i all det vackra gröna!

Nollan sa...

Oerhört vackert med de vitmålade trähusen i sin grönskande omgivning. Jag älskar gamla trähus med spröjsade fönster, men oj så stora husen var och så många fösnter. Tur jag inte behöver putsa eller underhålla alla de där!

Anonym sa...

Fina hus - och stora! de har verkligen en helt annan byggnadsstil än oss. Jag gillar den mittersta bilden mest, fint ljus i den!

Mia sa...

Åh, så underbart vackert. Gillar speciellt foto nummer 2, där man även får en fjällkänsla med perspektivet i bakgrunden.

Ha en bra vecka!

Anonym sa...

vi är också till norge så fort vi får tillfälle, vi är då till Oslo eftersom vi har en dotter som bor där. hur vackert som helst. vi brukade vara till Trondheim och campa när barnen var små.

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...