onsdag 23 juli 2008

Gamla lanthandeln i Krokom






Till alla er som gillar småprylar, gammalt, nytt och lite annorlunda fika ställe, rekommenderar jag Gamla lanthandeln i Krokom.

Ett stort gammalt hus, med prylar, godis, kläder, hantverk och dyligt på nedervåningen och övervåningen bevarad i gammal tappning. Innehavaren erbjuder även fika i det gamla köket eller i trädgården.

Det som imponerade på mig mest var hennes samling av gamla vackra kläder i spets och brodyr. Både till vuxna och barn.

4 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Det där stället såg verkligen supermysigt ut :)

kram å ha det gott!

Levindas Värld sa...

Hej igen! Va skoj att läsa att du följer min blogg :) Bokstäverna tycker jag är så roliga att göra så det är främst den anledningen till att jag köper så många :)

Sen tänkte jag använda bokstäverna till att bilda ord, till jul kommer det exempelvis bli ordet "GOD JUL" som jag skapar och ex "HARMONI" kanske står nån annanstans i lägenheten. Sen har jag eventuellt tänkt sälja några bokstäver ifall nån är intresserad av att köpa. Det är ju så roligt att pyssla men man kan ju inte behålla allt själv!

kram

Hem och Lycka sa...

Vilken kul butik, verkar ha en massa skoj. kram!

The House of Lisa sa...

Dit ska jag göra en utflykt! Tack för tipsen!

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...