onsdag 21 maj 2008

Höga höjder


Denna vecka har vi lånat en sky-lift och Leffe är hemma och målar ladugårds väggar och vindskivor. Tur i oturen att jag måste jobba på dagarna, när han har möjlighet att ta semester till detta.

Leffe slet säkert sitt hår i morse när jag började prata om snickarglädje, till högst uppe vid knuten och runt fönstrena. Själv tykte jag att mina idéer var så små och enkla. Det finns värre och mer avancerad snickar glädje.

Jag ville ju bara ha en annorlunda bräda ovanför fönstrena, lika som grannen har. Super fint! Högst uppe vid knuten ville jag ha ett kryss, fast med lite svarvad ände. Ser ut som trappräcken fast upp och ner.

Hittade en bild på nätet för att visa lite vad jag är ute efter. Bilden är alltså lånad och surfade runt så mycket så jag inte minns längre varifrån. Bilden visar alltså krysset som jag är ute efter.

Vill ni se överliggaren till fönstrena måste ni besöka min granne.

Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...