torsdag 29 maj 2008

En bräd hög, hur börjar man?


Leif kom hem med en brädhög!

Jag nämnde att jag ville ha en hylla ovanför sängen och efter Leffes besök på brägårn så låg det en hög med brädor på hallgolvet. Han måste tänka gott om mig, det verkar ju som om han tror att jag skall få till en hylla av denna hög.

Minns inte vad jag hade i träslöjd en gång i tiden, men inte var det mycket och det var otroligt länge sedan.

Jag trodde att jag skulle få en färdig hylla, när jag skickade iväg honom, den morgonen. En hylla färdig att måla, men ack så jag bedrog mig!

Får väl börja klura på detta i helgen... Kanske enklast/snabbast att slå fram snickare på eniro.se

Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...