onsdag 18 september 2019

Mallis - La Perla



Förra veckan var jag en kort sväng till Mallis. Var på två restauranger som jag vill tipsa er om, La Perla och Puro Beach.

La Perla, by Emilio Ingrosso. Emilio har flera restauranger på Mallis, denna gång besökte jag den i Portals Hills.



Inredningen är en dröm för den som värdesätter det vid ett restaurangbesök. Från början, den söta entréen med randig markis till toalettbesöket. Massor med detaljer. I like!



Personalen var toppen. 



Vi började med två förrätter, först Carpaccio di Manzo och sedan det godaste jag någonsin ätit Burrata in Bianco. Ost medolivolja, salt, knaperstekt bröd och dom gudomligaste små lökar jag någonsin ätit. Var tvungen att fråga och fick då till svar att dom var stekta i rödvin i ca 2-3 timmar. Helt gudomligt!



Till varmrätt tog vi deras Risotto, la dolce vita, med scampi. Kokad i prosecco och en skätt tryffelolja. Men så gott!



Till efterrätt fick vi prova alles dvs Tiramisu, Panna cotta och citron sorbe.



Blir absolut ett återbesök men först ska jag till den tredje restaurangen som dom öppnade i somras på Mallis.







Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...