måndag 19 november 2018

Julpyssel



Nu har jag tjuvstartat JULEN 2018.

I helgen träffades vi, några tjejer hos B-I för att stöpa ljus. Jag gjorde som vanligt mina favoriter, snöbollsljusen. Gjorde även några grötfat (på bilden saknas kanelpulver - för doften).


Vi provade även att skapa lite med stengips. Den söta skålen är en tomteskål som vi använt som mall. Målar man inte den lilla skapelsens tomteluva så ser det ut som en lite bäbis som hänger på kanten. Har inte riktigt bestämt mig vilket jag skall göra med min.



Några fina dalahästar och lite pinnar med blommor (julstjärnor) några för blomkrukan och några till kransar. Även lite "medaljonger" till julklapparna. Dessa är målade i riktigt fin tomtefärg.






Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...