onsdag 30 augusti 2017

Sommaren går mot höst


Nu är det definitivt höst här i Jämtland. Jag hinner som vanligt inte med allt, jag vill göra. Nu är det dags för hallon och blåbär, samtidigt. I helgen ska vi till fjällen och plocka kantareller. Röd-gul trumpetsvamp kryllar det säkert av i skogen också.

Vi har grävt upp delar av gården, återkommer...

Jag har målat i sadelkammaren, återkommer...

Hallmöbeln snart klar. Vi får se vem av oss som hinner först. Jag eller sambon. Jag har lite målning kvar och sambon har fått i uppdrag att gå på Bruka i Stockholm och köpa korgar till hyllorna???

Trädgårdslandet har levererat både blomkål, broccoli och grönkål i år. Alla dessa testade jag för första gången. Vi har ätit, förvällt och syltat.



På översta bilden är väggarna målade en gång och golvet oljat i sadelkammaren. På nedersta bilden är golvet slutstyket och väggarna fortfarande målade endast en gång. Taket håller vi också på med.

Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...