söndag 2 juli 2017

Auktionsfynd


Vilken auktionshelg. Lördagen bjöd på strålande väder och solbrännan sitter som en smäck.

Dyrt blev det, inte för mig men... Mycket gick svindyrt och man hade inte en chans. Då är det trist.

Jag var ute efter några gammeldags bestickslådor. Suck, dom gick för flera tusen.

Jag ville även ha 8 tenntallrikar.  Dom första gick för 700 kr, nästa för 8000 kr och dom sista lyckades jag få för 200 kr. Superglad, mellan varje tallrik låg en virkad duk. Det värdesätter jag mer än "rätt" stämpel på baksidan. Jag ska ju bara ha dessa som tallriks underlägg. 

Jag fick även ett tråg för 250 kr. Det ska jag servera bröd i.

Det var mycket fint allmoge på auktionen och det är kul att sitta och se vad folk är beredda att betala för.

Ville även ha en ställning för presentpapper men tyckte inte den var värd 1000 kr som den gick för.

Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...