måndag 15 februari 2016

Uppdrag vecka 7

Uppdrag vecka 7 - Sälja julklappar hos Förvaringsdrottningen.

Har inga julklappar från i år som jag vill sälja. Men vi har ju gjort i ordning en kartong (snart flera) som vi fyller med saker som ska skänkas bort eller säljas på loppis i sommar. Så jobbar vidare med att fylla den.

I övrigt är jag inte klar med förra veckans uppdrag. Behöver hjälp av sambon. Jag har inte en blekaste aning vad sladdarna är för något eller hör till. Om jag fick bestämma skulle vi göra oss av med hela högen, men det är ju inte heller rätt.

Så den här veckan fortsätter jag med sladdarna och skulle jag bli klar så får jag ta något från min priolista, uppdrag vecka 1.


I helgen kom jag på något som jag inte har skrivit upp på min priolista, går därför in och kompletterar den idag. Vi har ett "rum" där värmetanken, saltmaskinen och massa annat för vatten och golvvärme finns. Rummet är ett mörker att gå in i. Det är smalt, ca 1 meter brett, tre meter djup och makalöst högt, mycket högre än ett vanligt rum. Ytterväggen är timmervägg ut och innerväggen är murstocken i vardagsrummet. Just nu är ytterväggen beklädd med spånskiva och golvet med en mycket gammal platsmatta. Så fel som det bara kan bli men men

På höjden skulle man kunna få till enormt mycket förvaring...

Skulle vara toppen att göra i ordning det, med våtrumstapet/panel, nytt golv och massor med hyllor och krokar.

Men eftersom det är ett utrymme som inte syns, inte används så värst ofta så blir det inte prio ett direkt. Men varje gång jag öppnar dörren in dit får jag ångest. Bara tanken på en vattenskada, åh, dör av bara tanken.

Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...