lördag 23 maj 2015

Sämsta våren i mannaminne

Det är 23 maj och vädret bjuder fortfarande inte på mer än 10 grader. Regn och hagel nästan varje dag och detta eviga blåsande. Jag är så le mig. I morse låg det snö på backen i en by bara några mil härifrån. Tragiskt! Idag var jag ute och saknade mina långkalsonger och mössan satt fint på huvudet. Ibland kan man undra varför man bor här. Det undrar jag i försig varje år i maj. Inget nytt!


Längtar verkligen efter vår solsemester. "Blek" och "blekast" ska njuta av sol och värme.

1 kommentar:

Bergagårdens Lina sa...

Det var samma tanke här imorse. 2,5 grader och snöblandat regn. Men det är ju myggfritt än så länge i alla fall! 😉

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...