onsdag 9 januari 2013

Målarmästare

Per Halvarsson
En målarmästare har gått ur tiden, igår. Per Halvarsson var en målarmästare, mycket anlitad när det gällde att rusta upp och måla gamla miljöer. När det gäller kyrkorestaurering var Per en av dom mest anlitade i Sverige.

Skulle idag påbörja en ny målningskurs med Per. Har länge sett fram emot detta, men det blir inte alltid som man tänkt sig. Senast jag fick äran att måla med Per var dom Kolmården marmorerade pelarna på Vuxenskolan i Lit. Nedan ser ni mig, stolt, vid min färdiga pelare. Ovan ser ni Per, stolt, vid sin demopelare.
Jag, nöjd vid min marmorerade pelare





Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...