lördag 15 september 2012

Inglasad farstubro

Vacker dör i Östersund

Såg dessa vackra dörrar på stan, Östersund. Egentligen inget speciellt med dem, men jag föll för dom små, små rutorna. Tyckte dom var supersöta.

I våras skulle vi glasa in vår veranda/fartubro, men det blev förskjutet till "nästa vår". Har varit väldigt kluven till dörrarna. Har ju lite svårt att separera från våra dörrar. Vill ha dom gamla befintliga dörrarna kvar, men problemet är att det inte är några glas i dom och jag vill ha in mer ljus i hallen. Dom är även omålade, väldigt mörka.

Har därför tänkt mig ha dom dörrarna ytterst, eventuellt måla om det går, och sedan ha nya dörrar innanför med större glasrutor och vita längst in.

När jag sedan såg dessa dörrar, bilden, på stan, då fick jag en idé som jag inte vet om den fungerar. Kan man kanske i våra gamla dörrar sätta in små rutor? Vi får väl se...


Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...