torsdag 2 augusti 2012

Målar dasset


Vårt gamla dass på gården är kvar och väl bevarat. Det är rent och snyggt och handskurat under många år. Har försökt hålla efter och städa ur det varje år. Igår fick jag mitt ryck igen och såpskurade hela dasset, golv, väggar och tak. Doften efteråt var ljuvlig.

Dasset har ju inte använts på säkert 30-40 år och all skit är urgrävd. Så det är bara ett vackert smycke på gården. Inga flugor och inga otäcka dofter.

Har länge velat måla dasset invändigt. Idag tog jag tag i det. Grundmålat är det nu och jag har nackspärr...

Varje människas mardröm borde vara att välta en nyöppnad färgburk?! Idag har jag gjort det, som tur är landade allt på golvet fint i en hög på mitt plats skydd som jag hade på golvet :) Tur i oturen, svor som en gris.

Målar med linolja.

Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...