måndag 30 januari 2012

Väver och väver...


Nu har jag flera veckors vävande framför mig. Nedan ser ni att fransarna är helt klara och ovan är jag på god väg med min pläd väv.


För några år sedan träffade jag en tjej som visade vad hon vävt. Det var dukar, tabeletter, handdukar, plädar, tyger osv. Jag var så mäkta imponerad!!! Fick känslan av att hon var ett proffs, i mina ögon hade hon hela "brudkistan" fullsmockad med massor av vackra alster.

Ibland brukar jag tänka tillbaka på det, för då hade jag knappt sett en vävstol och idag kan jag själv. Vill absolut inte säga att jag gör det så värst proffsigt och skulle absolut inte klara det utan mina kurs kompisar. Men jag kan väva och det är jag faktiskt imponerad över. Inte trodde jag det när jag träffad den här tjejen med "brudkistan". Då var det bara en dröm att få lära sig väva en dag.

Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...