onsdag 31 mars 2010

Goda vänner

Goda vänner är guld värd. Min vän M är helt underbar. Ett litet samtal till henne kan förgylla en hel dag.

För några veckor sedan träffades vi och konstaterade att vi båda hade väldigt mycket på jobbet just nu/då. Men vi båda uppskattade att vi tagit oss den tid vi hade tillsammans.

Vi bestämde att vi skulle baka en varsin sort med kakor, till påsk, och sedan byta med varandra. Idag fick jag mina rullrån av henne medans hon fick sina kavelrån av mig.

Tillsammans med kakorna fick jag denna underbara burk. Den ser ut som en gammal kakburk i plåt, men den är av trä. Den är helt ljuvlig.

Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...