tisdag 24 februari 2009

Nu é det slut...

Nu är det slut med fåren. Tackorna och baggen är lämnade till andra intresserade och dom sista lammen är slaktade. Fällarna är saltade och sedan skickade för beredning. Här om dagen kom dom med posten. Så nu har jag dom sista fina, mjuka fällarna i min hand och funderer över vad jag skall göra med dem. Sälja, spara eller ge bort? Det är ju dom sista från vår egen uppfödning, snyft... Det är stor efterfrågan, många som vill köpa våra fina fällar. Men jag tror jag vill behålla, för framtiden, det är roliga gåvor och det är kul att ha några till övers när inspirationen faller på så kan man göra något av dem. Om inte annat så pryder dom sin plats väldigt väl bara som dom är också.

Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...