söndag 17 februari 2008

Ny tavla

Har länge velat göra en tavla på canvas tyg. Till slut hittade jag denna bild, för er som inte ser vad det föreställer, ett hästhöga bakom vit pannlugg. En vinterdag med dimma runt omkring. Bilden föreställer våran vackra Meyla från Jemthagen.

Bilden är tagen av mig förra vintern.

Skickade in bilden till Expertfoto och för några hundralappar fick jag denna canvas tavla åter. Mycket fint tycker jag.

Gör man en egen med något tyg på istället, så kan man byta motiv med årstiderna. Men för oss som gillar hästar blev detta nästan ännu bättre.

Nu skall vi bara finna en bra plats för tavlan. Just nu hänger den i hallen nere.

Skulle nu i efterhand velat ha en till, fast spegelvänd, då hade det blivit som att titta på en häst framifrån.



2 kommentarer:

Anonym sa...

precis vad jag har funderat på att göra en tavla av en fin bild jag knäppt, skall lägga ut den på min blogg u kvällen

Anonym sa...

Vad fin den blev!
Ett vackert och rofyllt motiv.

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...