onsdag 6 mars 2019

Vävning


Nu har jag fått något att bita i. Planen var att väva ett möbeltyg till kökssoffan i ljusgrått, med rosengångsmönster.

Kämpade några timmar med väven men blev inte nöjd med den svarta varpen med det ljusa inslaget. Bytte till vit/ljus varp och är mer nöjd. Men inte helt. Men tror att det är fel bakom spakarna och inte i varpen eller väven. Sliter mitt hår för att få till mönster.

Har nu bestämt mig att min "övningslapp" får bli ett kuddfodral, med alla möjliga mönster och färger, bara för att jag skall lära mig.

När jag känner mig något varm i kläderna skall jag övergå till mitt möbeltyg till kökssoffan.

Usch vad detta var svårt. Nog det svåraste jag vävt hittills...

Här lär jag sitta ett bra tag, så jag återkommer.

Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...