fredag 10 december 2010

Kan jag sticka?


Tror det är ca 30 år sedan jag stickade senast, dvs någon gång på syslöjden i skolan. Nu är jag i behov av kunskapen, tror ni den går att plocka fram någonstans ifrån?

Jag vill ha en mössa, från KAKI i Åre. Dom har börjat tillverka superfina mössor i ull från den nya fårrasen Jämtlandsfåret, en korsning mellan Merinofår och Sveafår.

Såg mössan på Jamlis julmarknad i helgen, köpte inte då, utan har nu luskat fram att den finns i butiken att köpa i "gör-det-själv-sats".

För några år sedan var det så modernt att sticka sin egen Åremössa, varenda kille och tjej satt och stickade. Varenda snowboard åkare gjorde sin egen mössa - kunde dom så kanske jag kan?!

Mössan syns mitt i bilden. Alla produkter på bilden är gjorda av ullen från Jämtlandsfåret.

Inga kommentarer:

Trångåsen

I helgen gjorde vi en utflykt till Trångåsen, när vi ändå var i Strömsund. En gård från 1839-talet som blivit varsamt restaurerad i samarbet...